آبان٫۲۷

جشنواره تابستانی عکاسی طبیعت

 مقدمه

مسابقه عکاسی همراه طبیعت بمنظور دعوت عمومی برای ارسال آثار عکاسی با تلفن همراه درمورد موضوع محیط زیست و همراهی باطبیعت طراحی شده است.

در این مسابقه که به مناسبت بیست سالگی همراه اول برگزار می شود به ۲۰ اثر از آثار ارسالی جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

اهداف برگزاری مسابقه

همراه اول در راستای انجام مسؤولیت اجتماعی خود و در ادامه کمپین همراه طبیعت در بیستمین سالگرد تأسیس این شرکت، از عموم هموطنان دعوت می کند که ضمن شرکت در این مسابقه و بهره مندی از جوایز آن، با دقت و حساسیت بیشتر به موضوعات مرتبط به محیط زیست بیاندیشند.

داوری

داوری مسابقه عکس “همراه طبیعت”، به دو صورت مجزا صورت می‌گیرد. عکس‌های دریافت شده در طول برگزاری مسابقه، ابتدا در معرض داوری عمومی گذاشته می شود و پس از پایان مهلت مسابقه، هیأت داوری، به داوری آثار ارسالی خواهند پرداخت. بنابراین علاوه بر۱۰ نفری که از طریق هیأت داوران انتخاب می شوند،۱۰ نفر از کسانی که بتوانند بیشترین میزان رأی مثبت بازدیدکنندگان را در شبکه‌ی اجتماعی لنزور به دست بیاورند، به عنوان برنده داوری مردمی نیز معرفی خواهند شد.

زمان برگزاری مسابقه

این مسابقه از ۲۰ خرداد ماه به مناسبت هفته محیط زیست شروع می شود و تا ششم مرداد ماه ادامه دارد.

از ششم تا ۱۸ مرداد ماه سال جاری، داوران عکس های ارسالی را داوری می کنند و برندگان در ۱۹ مرداد ماه همزمان با جشن ۲۰ سالگی همراه اول معرفی خواهند شد.

نحوه‌ی شرکت در مسابقه

شبکه‌ی اجتماعی لنزور با ایجاد فضایی اختصاصی، این امکان را فراهم آورده‌ است که شرکت‌کنندگان با ثبت مشخصات خود، عکس‌ها را در این شبکه‌ ارسال کنند و در صورت عدم مغایرت محتوای ارسالی با موضوعات مسابقه، به صورت عمومی منتشر می شود.

زیر هر عکس امکان رأی گیری مردمی وجود دارد. بر این اساس عکس‌هایی که حائز بیشترین رأی مردمی باشند، جایزه‌ی ویژه‌ی داوری مردمی را دریافت خواهند کرد.

جهت تکریم تلاش شرکت‌کنندگانی که اهتمام بیشتری به کیفیت تصویری و محتوایی عکس خود داشته‌اند، امتیاز ویژه‌ای به این شرکت‌کنندگان تعلق می گیرد.

  افرادی که از طریق اپلیکیشن لنزور اقدام به ارسال عکس می کنند باید از تگ hamrah۱ # در عنوان تصویر استفاده نمایند.

جوایز مسابقه

به ۲۰ اثر از آثار برتر، ۱۰ نفر به انتخاب مردم و ۱۰ نفر به انتخاب داوران، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

نکات مهم

·برندگان مسابقه موظفند هم‌زمان با اعلام نتایج داوری، اصل عکس را به هیأت داوری ارایه کنند.

·شرکت‌کنندگان هر طور که تمایل دارند می‌توانند برای کسب رأی مردمی بیشتر به صورت منصفانه تبلیغ کنند. هیأت داوری نیز بر این فرایند نظارت خواهد کرد تا رفتار غیرمنصفانه‌ای در طول رأی گیری مردمی صورت نپذیرد.

·همراه اول این اجازه را دارد که تمامی عکس‌های ارسالی را در صورت صلاحدید، مورد استفاده‌ی تبلیغاتی و اطلاع رسانی قرار دهد و منتشر نماید.(البته با ذکر نام صاحب اثر)

·زمان شرکت در مسابقه و ارسال عکس ها قابل تمدید نیست.

·دبیر خانه مسابقه به طور قطع، آثار دریافتی پس از مهلت اعلام شده را نمی پذیرد.

برخی از قوانین

· هیچ محدودیتی در انتخاب تکنیک عکاسی نیست؛ مهم این است که با موضوع مسابقه، مرتبط و قابلیت لایک کردن داشته باشد.

· سعی کنید حجم عکسها خیلی سنگین نباشد.

· به یاد داشته باشید که این مسابقه عکاسی است؛ پس داشتن قاب دور عکس و متن روی عکس وآرم و… باعث می شود اثرشما در مسابقه شرکت داده نشود.

· آثاری در مسابقه شرکت داده می شوند که با موازین شرعی و عرفی کشور عزیزمان ایران همخوانی دارد.

· اگر اثری را برای شرکت در مسابقه آپلود کردید، ولی در صفحه مسابقه شرکت داده نشدید، یک بار دیگر قوانین را مرور کنید تا دلیل حذف اثرتان از مسابقه را پیدا کنید.

· چنانچه از فرد یا افرادی عکس تهیه می کنید، باید از اشخاص، رضایت‌نامه مکتوب داشته باشید. بدیهی است کلیه مسائل حقوقی بر عهده شرکت کننده است.

· تنها در صورتی برنده جایزه خواهید شد که خالق و یا صاحب امتیاز اثر ارسالی باشید.

شما هم ممکن است بپسندید

نظرتان را بنویسید