دی٫۰۸

کارت ویزیت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

کارت ویزیت ، کارت ویزیت اصفهان ، چاپ کارت ویزیت ، سفارش آنلاین کارت ویزیت ، چاپ کارت ویزیت آنلاین

در این پست درباره این که چگونه یک کارت ویزیت با طراحی خوب می تواند به یک کمپانی وجهه خوبی بدهد و پیام مورد نظر را به خوبی به بیننده منتقل کند بحث خواهیم کرد. در اینجا به عناصری که یک کارت ویزیت را تشکیل می دهند و روش های مختلف طراحی کارت ویزیت خواهیم پرداخت.
اغلب می شنویم که تاثیر اولیه ای که ما روی مشتریان بالقوه و سایر افراد می گذاریم تاثیر مستقیمی روی کار و تجارت ما خواهد گذاشت. اگر در ملاقات اول شکست بخوریم، مطمئنا ملاقات های بعدی نیز شکل نخواد گرفت.
اولین تاثیری که یک کمپانی روی کاربر و یا مصرف کننده باقی می گذارد توسط کارت ویزیت است.

کارت ویزیت پتانسیل های حرفه های برند دار، مخصوصا طراحان را هدایت می کند و شما باید به یاد داشته باشید چه زمانی آن ها را طراحی کنید. متن کارت اطلاعات ضروری را ارائه می کند، اما خود طرح با صدای بلند در مورد کار و شغل شما صحبت می کند، بنابراین سعی کنید نما و شکل کارت ویزیتتان زیبا، جذاب، کاربر پسند و حرفه ای باشد. به این موضوع توجه داشته باشید که یک تصویر ارزشمند تر از هزار جمله است.

منظور از طراحی کامل چیست؟
با توجه تعدد مشاغل و فعالیت های تجاری و نیاز آنها، توضیح و توصیف عبارت کامل کار سختی است. چیزی که برای یک برند مناسب است و کارایی خوبی دارد، نمی تواند لزوما برای برندهای دیگر مطلوب باشد. شما باید یک راه حل ابتکاری برای طراحی کارت ویزیت های استاندارد داشته باشید تا بتوانید کارهایی ارائه کنید که از هر نظر از طرح های دیگران برتر و برجسته تر باشد. در اینجا چکیده ای از سبک های مختلف طراحی کارت ویزیت گردآوری شده است. شما می توانید مطابق سبک و گرایش خود یک از این روش ها را مورد استفاده قرار دهید.

حرفه ای
برای این که نشان دهید یک فوق حرفه ای هستید، کارت ویزیتی که طراحی می کنید باید از یک طراحی شارپ، تمیز و مختصر و مفید برخوردار باشد. کارت ویزیت باید کاملا واضح و دارای حداقل عناصر گیج کننده باشد. برای ارائه اطلاعات برقراری ارتباط که مهم ترین بخش طراحی یک کارت ویزیت است فرمول زیر را پیاده کنید.

عناصر تشکیل دهنده 
عناصری که در طراحی های حرفه ای کارت ویزیت بکار می روند عبارتند از فوت های sans serif، مقدار زیادی فضای سفید و شاید مقداری افکت برآمده. در اینجا صاف و براق و صیقلی بودن یک عامل کلیدی است و انتخاب فونت نیز باید به همین صورت انجام شود. فونت های Sand serifs برای این روش بسیار مناسب است چون حس زیبا و شیک بودن را القا می کنند. مطمئن شوید حروف کاملا واضح و شفاف هستند. با اجازه دادن به متن و فونت برای ارائه اصلاعات، تا حد امکان از مزایای فضاهای سفید استفاده کنید. اتمام کار طراحی با یک افکت برآمده و برجسته می توان گفت شما یک طراح حرفه ای هستید.

رنگ ها 
از دیگر نکاتی که در طراحی حرفه ایی کارت ویزیت باید به آن توجه داشت رنگ است. برای مختصر و مفید بودن یک طرح از یک یا دو رنگ استفاده کنید؛ شما برای ساده جلوه دادن فونت مقدار زیادی کار روی آن انجام می دهید، پس سعی کنید طرح زیاد شلوغ نشود. کدام رنگ ها حس حرفه ای بودن را منتقل می کنند؟

-رنگ سفید کلاسیک سمبل پاکی است و نشانگر وضوح هدف است.
– رنگ قهوه ای حس ثبات و تعادل و دوام را منتقل می کند.
– رنگ سبز نمایانگر یک طبیعت سودمند است.
– رنگ قرمز نیز گزینه خوبی است؛ این رنگ اشتیاق و علاقه را برای برند شما افزایش می دهد.

سرزنده 
گاهی می خواهیم کمی از سخت گیری ها و دقت های طراحی حرفه ای دور شویم. در حقیقت می خواهیم کمی بازی کنیم و شاد باشیم. یک کارت ویزیت رنگی طراحی کنید. قصد شما این نیست که کارتی با سایز و شکل استاندارد طراحی کنید، پس از خلاقیت خود کمک گرفته و شروع به طراحی کنید. این نوع طراحی ممکن است ساعت ها زمان ببرد.

عناصر تشکیل دهنده 
پس از انتخاب عناصر لازم برای این نوع کارت، فکر خلاق و سرشار از انرژی خود را فعال کنید. طرح ها و نقاشی های رنگی گزینه های خوبی هستند. آنها حس شادابی و سرزندگی را منتقل می کنند. سپس در طرف دیگر کارت اطلاعات برقراری ارتباط را وارد کنید. این اطلاعات را نیز تا حد امکان زیبا و جذاب طراحی کنید، مثلا از فونت های script برای تایپ آنها استفاده کنید. فقط مراقب باشید کلمات خوانا باشند. اگر فونت مناسبی از بین فونت های script پیدا نکردید از فونت های sans-serif استفاده کنید.

رنگ ها
وقتی از این سبک برای طراحی کارت استفاده می کنید، ذرات پخش شده رنگ می تواند شما را به هدف برساند. ممکن است دستگاه چاپگر و بودجه شما تعداد رنگ هایی که می توانید استفاده کنید را محدود کند، اما شما باز هم می توانید با چیزهای دیگری کار کنید که شما را هدف مورد نظران برساند.

– رنگ زرد به دلیل حس شادابی و انرژی بخشی که دارد گزینه فوق العاده ای برای شروع کار است.
– رنگ نارنجی نیز یگ انتخاب مناسب است. عموما این رنگ را به عنوان یک رنگ شاد و گرم می شناسند. رنگ نارنجی همچنین جزو رنگ هایی است که هم حس عشق و هم حس نفرت را در ذهن مردم تداعی می کند، بنابراین در استفاده از این رنگ بیشتر دقت و احتیاط کنید.
– اگر هیچ محدودیتی ندارید ممکن است بخواهید از درجات مختلف رنگ های لایت و ملایم استفاده کنید.

پایا، موثق و قابل اطمینان
برای القای حس اطمینان و اعتماد، کارت ویزیت خود را برای منعکس کردن قابلیت اطمینان طراحی کنید. خوشنامی و شهرت به تنهایی برای تجارت کافی نیست، مگر اینکه گواهی تکریم مشتری را روی کارت ویزیت خود چاپ کنید. راه های متعددی برای برقراری یک ارتباط موثق و قابل اطمینان در طراحی وجود دارد. با انتخاب چند رنگ ساده و چند عنصر کلیدی، ویژگی های شما خود به خود شناسانده خواهند شد.

عناصر مورد نیاز
برقراری یک ارتباط قابل اطمینان نیاز به ترفندهای خاص خود دارد. گاهی یک طراحی رایج و مطابق قوانین استاندارد می تواند موثر واقع شود. امروزه مردم کارهای عجیب و غریبی با کارت های ویزیت انجام می دهند، اما بیننده چیزی جز زرق و برق و تجملات از آن دریافت نمی کند. بازگشت به اصول اولیه ممکن است نمایانگر این باشد که شما به کیفیت کار خود اطمینان دارید و برای فروش آن نیازی به رزق و برق و تجملات اضافه نیست.

رنگ ها
از رنگ های محدود و جذاب استفاده کنید. بکار بردن رنگ های زیاد باعث کم شدن میزان رسایی پایم اصلی کارت شما خواهد شد، پس سعی کنید تا حد امکان کارت را ساده طراحی کنید:

– رنگ آبی معمولا حس اطمینان را القا می کند، پس برای شروع کار گزینه خوبی است.
– بسیاری اعتقاد دانرد که رنگ قرمز اقلا گر حس اعتماد و صداقت است.
– رنگ قهوه ای عموما بیانگر حس اطمینان است.
– اگر به دنبال یک طرح ساده و آسان با نمای قابل اعتماد هستید، رنگ های سیاه و سفید کارایی خوبی دارد.

خردمندانه
مهم نیست در چه زمینه فعالیت می کنید، چیزی که به آن نیاز داریم این است که اعتماد مشتری را جلب کنیم تا بتوانیم آن ها به گونه ای موثر در جریان فرایند کار قرار دهیم. اگر مشتری به عاقل و خردمند بودن ما اعتماد نداشته باشد اما از روند کار ما مطلع باشد، از خود مقاومت نشان می دهد، که این باعث اختلاف شده و یک ارتباط ناخوشایند ایجاد خواهد کرد.

عناصر مورد نیاز
شما گزینه های محدودی برای نشان دادن دانایی و خرد خود در اختیار دارید. استفاده از یک سبک ساده و مختصر می تواند کارگر باشد. همیشه از کسانی باید دانش آموخت که بیشتر گوش می دهند و کمتر صحبت می کنند، پس از یک تکنیک مشابه برای طراحی کارت خود استفاده کنید. استفاده از تصاویر انتزاعی یا تصاویری که با فضای سفید احاطه شده اند به همان میزان که برجسته و برآمده بودن متن موثر است تاثیر خوبی دارد. از فونت های ظریف sans-serif استفاده کنید. به نظر می رسد فونت Helvetica Neue ultra مناسب باشد اما فاصله میان حروف و برخی از تنظیمات آن باید به صورت دستی اصلاح شود.

رنگ ها
یک رنگ بندی ساده حرف زیادی برای گفتن دارد. از تعداد کمی رنگ در طراحی استفاده کنید، شاید یک سبک تک رنگ بیشتر نشانگر خرد و دانایی باشد. خوشبختانه گزینه های مختلف و متعددی برای انتخاب وجود دارد:

– ارغوانی و طلایی رنگ های کلاسیک هستند و با خرد و دانایی ارتباط مستقیمی دارند.
– رنگ سیاه حس اعتبار و قدرت را القا می کند.
رنگ نارنجی حس قدرت، انرژی و اعتماد را بر می انگیزد.
– رنگ خاکستری یک حس بی انتها و تمام نشدنی به طرح می بخشد.
– رنگ قهوه ای ریشه در حس اعتماد و اطمینان دارد.

ابزاری برای همه مشاغل
گاهی ما می خواهیم خودمان را به عنوان کارشناس به تصویر بکشیم، مخصوصا در یک بخش مستقل، یعنی جایی که می خواهیم نقش های متفاوت و متنوعی از خود به مشتری نشان دهیم بدون اینکه لیست طویلی از اعتبار نامه ها و گواهی نامه های خود در آن تخلیه کنیم. شما می توانید همه مهارت های خود را با سرعت در یک کارت ویزیت بگنجانید. اشتباه نکنید: کارت که برای معرفی همه مشاغل و مهارت ها طراحی می شود روی هیچ چیز خاصر متمرکز نیست، بلکه نشان دهنده حیطه و گستره مهارت ها و توانایی های کارشناسی یک فرد است. هر چند ممکن است این نوع کارت کمی تملق آمیز باشد اما اگر به خوبی و به طور حرفه ای طراحی شود می تواند هدف شما را به خوبی به سرانجام برساند.

عناصر مورد نیاز
طراحی و اجتناب از هر نوع مشکل در ایجاد تعادل در این نوع کارت نیاز به ترفند ویژه ای دارد. برای دست یابی به یک افکت مناسب و صحیح، این کارت باید شلوغ تر و پر جزییات تر از کارت هایی که در بالا نام برده شد باشد، اما این شلغی نباید به اندازه ای باشد که پیام کارت را پیچیده و مخدوش کند. از فونت های متنوع و یا سبک های مختلف فونت استفاده کنید. شما می توانید فاصله بین حروف متن را نیز تغییر داده تا به افکت های جذاب تری دست پیدا کنید. ترکیبی از سبک ها و عناصر مختلف جذابیت طرح را افزایش می دهد، اما مواظب باشید ار هر چیز به مقدار متناسب استفاده کنید و زیاده روی نکنید.

رنگ ها
رنگ همیشه از یک عنصر تعیین کننده برای این نوع طراحی نیست، اما ترکیبی از دو یا سه رنگ می تواند شروع خوبی باشد. گفته می شود که رنگ قرمز گزینه مناسبی برای طراحی این نمونه کارت است. این رنگ نشانه تحرکو عمل نیز هست که کاربرد آن را در اینجا موجه تر می کند. طراحی این کارت محدود به یک زمینه خاص نمی شود.

– رنگ ارغوانی و طلایی همانطور که برای کارت های خردمندانه گفته شد، کمک می کنند تا ایده صحیح از طریق طرح شما به بیننده منتقل شود. رنگ زرد و آبی هر دو نمایانگر آرمان گرایی هستند و می توانند تصویر شما را به عنوان یک با مهارت ها و توانایی های مختلف پر رنگ تر کنند.

تجزیه و تحلیل اصول و مبانی

مخاطب شما کیست؟ 

هر کارت باید حاوی اطلاعات اولیه و پایه باشد. نام و عنوان از اطلاعاتی است شما را به دیگران معرفی می کند و نوع فعالیتتان را برای آنها مشخص می کند. شما به اطلاعات تماس یا برقراری ارتباط نیز نیازدارید. این اطلاعات باید به روز باشند چون هنگامی که ما نقل مکان می کنیم شماره های تماس و آدرس تغییر پیدا می کنند. ممکن است چیزی به زمینه فعالیت شما افزوده شده باشد بنابراین سعی کنید اطلاعات کارت به روز و جدید باشند و از لاک گرفتن اطلاعات قبلی و وارد کردن اطلاعات جدید به صورت دستی اجتناب کنید که این باعث ایجاد یک حس ناخوشایند در بیننده می شود همچنین وجهه شما را نیز تضعیف می کند.

نکته: شماره تلفن ها هر از گاهی به دلایل مختلف تغییر پیدا می کند، بنابراین سعی کنید یک شماره Google Voice به عنوان شماره تماس اصلی خود در کارت قرار دهید. پس از آن، هیچ نگرانی از بابت تغییر مکان و چاپ یک کارت جدید و بدر رفتن کارت های قبلی خود نخواهید داشت.

کیفیت برتر از کمیت
طراحی و تهیه تعداد زیادی کارت به این دلیل که تجارت شما رونق خواهد گرفت فکر خوبی نیست. همان طور که قبلا گفته شد، ممکن است اطلاعات درون کارت تغییر پیدا کند، و اگر شما چند هزار کارت چاپ شده داشته باشید باید آنها را دور بریزید، این کارت ها به سرعت بطل می شوند و شما فقط متحمل هزینه بیهوده شده اید.

دوبار اندازه گیری کنید، یک بار برش دهید
قبل از فرستادن کار برای چاپ همه چیز را با دقت اندازه گیری کنید و مطمئن شوید همه ابعاد درست و صحیح هستند. ممکن است نیاز داشته باشید یک فرد دیگر هم این ابعاد را اندازه گیری کند، چون دقت دو جفت چشم بیشتر از یک جفت است. مهم تر از همه املای کلمات است که باید با دقت بررسی شود. هیچ چیز بهتر از وقت گذاشتن برای بررسی همه جانبه طرح قبل از چاپ نیست، چون اگر بعد از چاپ متوجه اشتنباهی در طرح شوید دیگر کاری از دست هیچ کس بر نمی آید.

شما هم ممکن است بپسندید

نظرتان را بنویسید